Jouw online winkel uitgelezen

Er is heel veel informatie te vinden op het wereldwijde web. Zeker als je jouw business op internet runt, kun je veel te weten komen over hoe dat loopt en hoe je het kunt optimaliseren maar daarvoor moet je eerst bij de basis komen. In deze blog vertel ik je daar het één en ander over. Lees je mee?

Fysiek en op het net

Een winkel runnen kan tegenwoordig op twee plaatsen, zowel in de fysieke wereld met een pand en al, als op het net. Een website en een fysieke opslag en dat is de basis. De werkwijze is echter wel heel anders dan in een fysieke winkel en ook de resultaten uitlezen gebeurt op een andere manier. Beide hebben hun voordelen maar gezien de crisis waar we op dit moment inzitten, is de online variant een betere zet. Als je beide hebt, optimaliseer je jouw business wellicht wel omdat je zo op twee plekken een filiaal hebt als het ware.

Mooi voor de klant

In een fysieke winkel kan je kletsen met de werknemers die daar zijn en zo je waar verkopen. Op een online winkel moet de klant het allemaal maar zelf uitzoeken en dus is het cruciaal dat je jouw website er mooi uit laat zien. Dit zal mensen een vertrouwd gevoel geven en je waar komt er beter door uit de verf. Daarnaast moet je de klantenservice optimaliseren omdat dit het directe persoonlijke contact vormt met de klant en hoe de klantenservice in elkaar zit, zal je online winkel kunnen maken of breken.

Overzichtelijk voor jou

Als je het idee hebt dat het verkeer rondom jouw website goed is maar je er niet genoeg rendement uit haalt, dan moet je gaan kijken naar conversie optimalisatie. Zo haal je alles uit je online bedrijf omdat je precies zeker weet wat er speelt. Een CDP, ofwel een Customer Data Platform, kan de date van klanten uitlezen die jouw bedrijf bezoeken.

Klaar voor de volgende stap

Want zodra je die resultaten weet, kan je gaan kijken naar de volgende stap en zo kan je de groei van je bedrijf bepalen en plannen. Je voorkomt met een CDP dat je achter de feiten aanloopt en in plaats daarvan ben je ze voor en kan je erop inspelen. Je kan op deze manier ook een eventueel businessplan aanpassen zodat je overzichtelijk over kan gaan op de uitvoering.

Een eigen bedrijf is prachtig, zowel fysiek als online