Als ondernemer heb je veel administratie te ordenen. Daar kan een boekhoudprogramma goed bij helpen. Een boekhoudprogramma berekent automatisch de belastingaangifte voor je en houdt je financiële zaken op orde. Een online boekhoudprogramma is veel handiger dan een lokale, omdat een online programma altijd up-to-date is en je hebt het altijd tot je beschikking. Er worden vaak back-ups gemaakt, waardoor je nooit je gegevens kwijt zal raken. Alle gegevens zitten achter slot en grendel en zijn versleuteld opgeslagen. 250.000 ondernemers gingen je al voor en weten exact de voordelen van een boekhoudprogramma. Wanneer neem jij een boekhoudprogramma?
Alle kosten op een rijtje
Als ondernemer kan het zijn dat je een hoop kosten maakt. Een hoop kosten betekent ook een hoop bonnetjes en facturen. Door een boekhoudsysteem, kan je alle bonnetjes en facturen op één plek ordenen, waardoor je nooit meer belangrijke documenten kwijtraakt en met een zoekfunctie zo je bonnetje weer hebt gevonden. Je kan je boekhoud werk onderweg, thuis en op kantoor inboeken. Het enige wat je hoeft te doen is je documenten digitaliseren. Dit kan op verschillende manieren: doorsturen via e-mail, scan documenten maken op een app, facturen verzenden via het Peppol netwerk, zodat deze automatisch kunnen worden ingeboekt of betalen vanuit een inkoopfactuur.
Het wordt meteen verwerkt en de slimme suggesties zorgen ervoor dat je alles op een rijtje hebt staan.
Het fijnste moment van een ondernemer
Dat is natuurlijk de binnengekomen betalingen. De klant heeft jouw producten ontvangen en meteen betaald. Dat is een fijne samenwerking. Wat ook fijn is, is een up-to-date administratie. Aan de hand van je bankrekening is te zien welke facturen er betaald zijn. Wanneer je alle transacties koppelt, bijvoorbeeld met een factuur of bonnetje, kun je zien of je administratie compleet is. Deze documenten worden geregistreerd als ‘betaald’. Wanneer je je rekening koppelt aan je boekhoudprogramma, worden alle transacties rechtstreeks gekoppeld aan je administratie en worden automatisch toegevoegd. Hierdoor bespaar je enorm veel tijd. Hierdoor heb je in no-time je administratie weer compleet.
Alle geldstromen kan je in één overzicht zien. De rapportages worden automatisch bijgewerkt bij elke factuur die je verzendt, document dat je opslaat en banktransactie die je koppelt. Met de handige categoriesets heb je meteen de goede basis voor alle rapportages, ongeacht de rechtsvorm waar jouw onderneming zich in bevindt.
Facturen bijhouden is opeens leuk! Normaal gesproken is het een verplicht werkzaam uurtje, maar wanneer alles geautomatiseerd is, ga je het opeens meer waarderen als ondernemer. Begin nu!