Waarom we toch steeds voor de appel kiezen

Het is nog niet zo heel lang geleden dat de producten van het merk Apple een luxe waren. Items die alleen bestemd zijn voor de elite, als het ware. Tegenwoordig loopt iedereen met een IPhone rond en vind niemand dat meer bijzonder. Gek, hoe dat zo snel ontwikkeld is. Zelf heb ik ook een IPhone en nog een poosje wat andere producten gehad van ‘De Gebeten Appel’. Hoe komt het dat we toch steeds voor hetzelfde kiezen? Voor deze blog zocht ik dat uit. Lees je mee?

Sociale standaard

Op internet kan je hier al het één en ander over vinden, officiële onderzoeken en dergelijken bijvoorbeeld. Maar als je zelf je eigen stappen nagaat, kom je ook al een heel eind. Zoals ik eerder zei, lijkt het wel alsof iedereen tegenwoordig een IPhone heeft. Dat idee zorgt er vaak ook voor dat andere mensen hetzelfde product willen aanschaffen. De reden kan weliswaar verschillen, zo ziet de één het als een teken dat het een goed en betrouwbaar product is en wil de ander er, als het ware, bij horen. Daarnaast gebruikt Apple ook bepaalde functies en software die het mogelijk maken specifieke apps te gebruiken voor onder andere sociale media.

De mens is een gewoontedier

Zoals ik al zei, heb ik zelf ook een IPhone. En als er niet ineens een enorme doorbraak komt op het gebied van telefoons durf ik nu al te zeggen dat ik volgende keer gewoon weer voor een IPhone abonnement kies. De mens houdt namelijk ook van gewoonte, gemak en routine. Ik weet hoe een IPhone werk, wat ik ervan mag verwachten dus waarom zou ik zonder specifieke reden ineens iets heel anders kiezen? Als de variabelen niet veranderen, dan doet de uitkomst dat ook niet.

Makkelijk en mooi

Maar naast deze redenen kiezen mensen ook voor een IPhone omdat deze een mooi design heeft en simpel in gebruik is, ook voor nieuwe gebruikers. Dit zorgt ervoor dat iedere digibeet alsnog zonder moeite met dit apparaat aan de slag kan. Daarnaast houden de meeste mensen ook van een strak en modern design en maken we nu eenmaal ook vaak keuzes afgaand op de esthetiek van een product.

En door

Dat zijn zo’n beetje de grootste redenen waarom mensen steeds weer voor ‘de appel’ kiezen. Heb jij ook een product van dit grote merk? Een IPhone abonnement of misschien een laptop? Waarom heb jij daarvoor gekozen?