Beter slapen met CBD

Slapen is ontzettend belangrijk voor je lichaam. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat jij gedurende de dag beter kan presteren. Je hele leven lang wordt je lichaam geactiveerd en tijdelijk in ruststand gezet, elke dag opnieuw. Over het hele leven gezien breng je ongeveer een 1/3e slapen door. Het is dus van essentieel belang dat jij ervoor zorgt dat je goed met je slaap omgaat. Er zijn namelijk behoorlijk wat benefits en gezondheidsfactoren aan verbonden. Een aantal van die benefits zijn: 

  • Je bent uitgerust gedurende de dag

  • Je voelt je fitter

  • Je bent productiever

  • Een betere weerstand

  • Je bent opgewekter en hebt een betere uitstraling

  • Je hebt meer controle over je gewicht

  • Je leeft langer

  • Je bent creatiever 

 

Zo zijn er nog wel eindeloos veel voordelen te benoemen over een goede nachtrust. Waarschijnlijk heb je het zelf ook wel gemerkt dat wanneer je een slechte of een korte nachtrust hebt gehad je daar nog wel twee of drie dagen last van kan hebben. 

Veel Nederlanders slapen slecht

Wellicht heb jij ook problemen met je nachtrust en kun jij je vinden in de nadelige effecten van slecht slapen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat zo’n 63% van de Nederlandse bevolking ontevreden is over hun slaapkwaliteit. Vooral bij jongeren is het vaak een probleem. Het is daarom belangrijk om tijdig bewust te worden hoe belangrijk slaap voor je is want als je jong bent en een slaapprobleem ontwikkeld, zul je hier op latere leeftijd nog steeds last van hebben. 

Oorzaken slechte nachtrust

Oorzaken van een slechte nachtrust zijn soms voordehandliggend maar soms ook verscholen in de dagelijkse dingen. Door je bewust te worden van oorzaken die een slechte nachtrust als gevolg hebben kun jij beter hiermee omgaan en zelf het tij keren. Oorzaken van een slechte nachtrust zijn:

  • Te laat of te vroeg naar bed gaan

  • Intensief sporten voor het slapen

  • Een actiefilm in bed kijken voor het slapen

  • Stress

  • Piekeren

  • Mediagebruik (telefoon, ipad, tv, gamen)

  • Onregelmatig slapen (ploegendiensten)

  • Te laat opstaan

  • Cafeïne drinken

  • Roken

  • Alcohol drinken

Je nachtrust verbeteren

Een betere nachtrust heeft dus veel voordelen. Door je bewust te worden van de bovenstaande oorzaken kun jij zorgen dat je een betere nachtrust hebt. Drink bijvoorbeeld niet te laat meer cafeine en ga een half uur tot uur voor het slapen van je telefoon of ipad af. Je zult merken dat je nachtrust snel verbeterd. Een andere manier is door gebruik te maken van middelen als cbd producten. Cbd komt van de hennepplant en heeft in tegenstelling tot thc geen psychedelische effecten maar juist veel positieve voordelen. Cbd bestaat namelijk uit cannabinoïden, een natuurlijke stof dat ook voorkomt in ons eigen lichaam en is daarom dus een lichaamseigen stof. Een tekort aan deze stof kan zorgen voor slaapproblemen. Door cbd te nemen kun je meer rust ervaren en met een betere nachtrust tot gevolg. Je hebt verschillende sterktes cbd olie. Zo bevat cbd olie 10, 10% cbd in de olie. Laat je daarom altijd adviseren door een specialist.