Twee gouden tips om juist af te vallen in de maand december

0
120

Voor mensen die willen afvallen is december een heel gevaarlijke periode. Dit is namelijk de maand waar je haast verplicht wordt om veel te eten. Met Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw telt december al vier feestdagen waarbij vaak veel gegeten en gedronken wordt. Tel daar ook nog eens alle kerst- en nieuwjaarsborrels op je werk of sportvereniging bij op en de calorieën vliegen helemaal om de oren. Maar hoe zorg je er nu voor om tijdens de maand december toch op gewicht te blijven? Of liever nog, juist af te vallen in deze feestmaand? We begrijpen dat je bij het afvallen tips goed kunt gebruiken! Met deze twee gouden tips ben je in ieder geval al een heek goed eind op weg!

Tip 1: Houd bij wat je eet

Een heel handige en goede manier om af te vallen, is om je bewust te worden van alles wat je eet. Door dit goed bij te houden, weet je bijvoorbeeld hoeveel calorieën je op een dag hebt genuttigd, of hoeveel suikers er binnen zijn gekomen. Op de kerstdagen is de kans groot dat je meer binnenkrijgt dan op de andere dagen in december. Zorg dus dat je op die andere dagen juist weer minder eet, zo blijft het gedurende de maand mooi in balans. Wellicht is dit allemaal wat makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig zijn er veel manieren om goed en makkelijk bij te houden wat je eet. Bij Weightwatchers.com – tegenwoordig beter bekend als WW – hebben ze verschillende online tools waarbij je alles bijhoudt wat je eet. Super handig!

Tip 2: Ga juist in december lekker veel sporten

December is de maand waarin je veel feestdagen hebt, maar dat betekent ook dat je wat extra dagen vrij bent! Dit betekent dan weer dat je meer tijd overhebt om lekker te gaan sporten. Wanneer er op Eerste Kerstdag een flinke maaltijd op het menu staat, kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om in de ochtend even een uurtje te gaan hardlopen. Zo sorteer je als het ware vast voor op de caloriebom die er aan zit te komen die avond. Sowieso is het goed om in de maand december lekker actief te sporten. Dit is namelijk niet alleen goed voor je gewicht, maar ook voor je gemoedstoestand. In de donkere dagen van december is het heel belangrijk om ook mentaal gezond te blijven. Veel sporten helpt je daarbij. Het geeft je een fitter gevoel, wat je weer gelukkiger maakt.